Technohoros.org

Προσευχή ενός άθεου | Ιάσονας Κοντογιάννης | 11.11.2016

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος  το Νοέμβριο του 2016 παρουσίασε την έκθεση ζωγραφικής του Ιάσονα Κοντογιάννη με τίτλο «Προσευχή ενός άθεου». Ο Ιάσονας Κοντογιάννης, αναζητώντας τον εαυτό του και την καλλιτεχνική του ταυτότητα, συνδιαλέγεται με τους προγόνους του και επιζητά τη συνάντηση με τον προσωπικό του «Θεό». Τρεις γενιές καλλιτεχνών της ίδιας οικογένειας, ο Ιάσονας Κοντογιάννης, ο Κώστας Κοντογιάννης και ο Κώστας Πλακωτάρης,  διηγούνται εικαστικά την εποχή και τα βιώματά τους και μέσα από την παράλληλη προβολή των έργων τους, «αποκαλύπτουν» στον Ιάσονα τις καλλιτεχνικές και οικογενειακές του ρίζες. Όπως λέει ο ίδιος, αυτό που τον γοητεύει διαχρονικά είναι η «παρανοϊκότητα της έννοιας της παροδικότητας στην ανθρώπινη ύπαρξη» για αυτό και η συγκεκριμένη σειρά έργων έχει τον τίτλο «ασώματα», προσδίδοντας έτσι «επιπλέον βαρύτητα στην έλλειψη της χαρτογράφησης ολόκληρου του ανθρώπινου σώματος» στο οποίο αναφέρεται επίμονα, «δια μέσου της απουσίας του».

Ο εικαστικός και παράλληλα επίκουρος καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παν. Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα, Χάρης Κοντοσφύρης αναφέρει σχετικά με το έργο του Ιάσονα Κοντογιάννη: «Η ζωγραφική παρουσία του απόντος σώματος το μετατρέπει σε εσωτερική έννοια μέσα στην καθημερινότητα.  Αναγνωρίσιμα σύμβολα, αρχέτυπες εικόνες που ξεπηδούν από την ίδια τη ζωγραφική παράδοση. Είναι σα να ζυγίζουν την περιγραφή, ώστε το εντυπωμένο να έχει αυτήν την απόσταση από την ουσία – απουσία για να ουσιωθεί εντέλει ως λίκνο  που θα εκπέμψει αποκλειστικά το δικό του φως. Τίποτα δυσκολότερο από το να μάθουμε επακριβώς τι βλέπουμε. Ζωγραφίζει μέλη σώματος και το απόν σώμα είναι του καλλιτέχνη και στη συνέχεια του θεατή, έτσι ώστε η σύνδεση με το έργο να μην είναι μόνο οπτική αλλά και απτική, στο άφατο ή προτεταμένο σώμα.  Ο  Ιάσονας  Κοντογιάννης, α- θεϊκά προγονολάτρης, λειτουργεί υπερβατολογικά για την ζωγραφική του αλλά και αναστοχαστικά για τις εικόνες που διέσωσαν οι παππούδες του. Ο  Ιάσονας  Κοντογιάννης ζωγραφίζει το γραμμικό άκτιστο συμβολικό σώμα, ο Κώστας Κοντογιάννης  ζωγραφίζει το οπτικό σώμα, ο προπάππους Κώστας Πλακωτάρης το ζωγραφικό σώμα και οι χειρονομίες και των τριών, προοιωνίζονται «γεγονοτικές» καταστάσεις».

Λίγα λόγια για τον καλλιτέχνη:

Ο Ιάσονας Κοντογιάννης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Το 2007 ξεκίνησε  την καριέρα του ως σχεδιαστής εσωτερικών χώρων, ενώ το 2009 αποφάσισε να εγκαταλείψει το χώρο του σχεδιασμού και να ασχοληθεί με τις Καλές Τέχνες. Μετακόμισε στη Νέα Υόρκη όπου ξεκίνησε να ζωγραφίζει και να μελετά Αμερικανούς καλλιτέχνες και το 2010 εισήχθη στην σχολή Kαλών Tεχνών του “La Guardia Community College”. Περίπου έναν χρόνο αργότερα, αιτήθηκε την εισαγωγή του στο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα “School of Visual Arts” της Νέας Υόρκης παραδίδοντας το portfolio του για αξιολόγηση και έγινε αμέσως δεκτός, παραλαμβάνοντας την ύψιστη υποτροφία του Αμερικανικού ιδρύματος για όλη τη διάρκεια των σπουδών του. Μεταξύ πολλών επιτευγμάτων και διακρίσεων εντός της ακαδημίας, ο Ιάσονας Κοντογιάννης ήταν και αποδέκτης του BFA Fine Arts Departmental Grant για το 2015, ενώ η πτυχιακή του εργασία συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο με τις 20 καλύτερες του Πανεπιστημίου. Ο Ιάσονας Κοντογιάννης έχει συμμετάσχει κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά τις σπουδές του, σε ομαδικές εκθέσεις στη Νέα Υόρκη, τη Ρώμη, τη Θεσσαλονίκη και τη Λαμία. Σήμερα ζει και διατηρεί το εργαστήριό του στη Λαμία, όπου και διδάσκει ζωγραφική σε τμήματα ενηλίκων στα εικαστικά εργαστήρια του Δήμου.

Διάρκεια έκθεσης: 11 Νοεμβρίου – 3 Δεκεμβρίου 2016

%ce%ac%ce%bd%ce%b8%ce%b7-%ce%b6%cf%89%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%bd%ce%ac%ce%b5%ce%bd%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%ce%ba%ce%bb%ce%b5%ce%b9%cf%83%cf%84%cf%8c-%ce%ba%cf%8d%ce%ba%ce%bb%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83%ce%b5%cf%85%cf%87%ce%ae-%ce%b5%ce%bd%cf%8c%cf%82-%ce%ac%ce%b8%ce%b5%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%bf%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%b1%cf%84%ce%ad%ce%bd%ce%b9%ce%bf%cf%82-%ce%b8%ce%b5%cf%8c%cf%82????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

????????????????????????????????????